Scenariusze lekcji wychowania fizycznego na boisku szkolnym
SCENARIUSZE LEKCJI WYCOWANIA FIZYCZNEGO NA BOISKU SZKOLNYM
Temat : Jesienne gry i zabawy ruchowe na boisku szkolnym.
CELE
CEL GŁÓWNY
Podnoszenie poziomu ogólnej sprawności (szybkości, zwinności i gibkości).
CELE OPERACYJNE
Uczeń:
1. Potrafi współpracować w zespole.
2. Zna zasady kulturalnego dopingu oraz uczestnictwa w różnych formach aktywności ruchowej.
3. Zna zasadę „fair play”.
4. Potrafi wykorzystać w różnych ćwiczeniach sportowych.
METODY :
zabawowa, zadaniowa
FORMY :
grupowa, indywidualna
ŚRODKI:
długi sznur, 2 skakanki, 2 paletki do badmintona, 2 woreczki z grochem, 2 koła hula hop, 2 szarfy, 2 piłki lekarskie o wadze 2 kg, balonik.
CZAS TRWANIA:
60 minut
MIEJSCE:
boisko szkolne.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
I. Wprowadzenie
1. Powitanie uczestników zajęć.
2. Zachęcenie wychowanków do brania aktywnego udziału w zajęciach sportowych.
II. Realizacja tematu
- "Szczur" - dzieci stają po obwodzie koła. Do środka wchodzi osoba mająca w ręce skakankę i obracając się w kółko prowadzi ją tak, aby pozostali nie zdołali przeskoczyć nad wędrującą w kółko skakanką. Osoba, którą dotknie "szczur- skakanka" odpada z gry.
- Skakanie w sznura. Dzieci stają gęsiego w kolejce i skaczą przez sznura kręconego przez dwie osoby. Odpada ten, który skusi.
- "Zamki i królewny" - 3-osobowe zespoły stają w rozsypce. Dwoje dzieci trzyma się za ręce, tworząc zamek, a trzecie jest królewną. Na hasło " królewny na spacer" - królewny wybiegają z zamku i biegają w rozsypce. Na hasło "królewny do zamku" - królewny wracają zmieniając zamek. Na hasło "zamek" dzieci zamieniają się rolami. To, które było królewną staje jako zamek. Zabawa trwa tak długo, żeby każde dziecko było królewną i zamkiem.
Wyścigi rzędów ( dzieci podzielone na 3 równoliczne zespoły, a pałączki ustawione w odległości ok. 10 m od rzędu) - "Przenoszenie naleśnika"- dzieci biegnąc do pachołka i z powrotem przenoszą na paletce do gry w badmintona woreczek z grochem „naleśnik” uważając, aby nie upadł na trawę.
- "Przechodzenie przez obręcz i szarfę"- dzieci biegnąc do pachołka od dołu przechodzą przez koło hula hop, a od góry robią przeplot przez szarfę i wracają na koniec rzędu.
- "Skoki lajkonika"- dzieci skacząc lajkonikiem na skakance pokonują trasę do pachołka i z powrotem.
- "Toczenie arbuza" - dzieci toczą piłkę lekarską o wadze 2 kg do pachołka i z powrotem.
Zabawy na trawiastym boisku: - "Marmurki" - dzieci dobierają się trójkami i biegają w rozsypce. Na hasło "marmurki" przyjmują różne pozycje, tak, aby się nie ruszać. Odpada trójka, która się poruszyła. Zabawa trwa dopóki nie zostanie wyłoniona zwycięska trójka.
- "Odbijanie balonika" - dzieci stają w luźnej gromadce i próbują odbić dłonią balonik. Balonik nie może upaść na ziemię.
- "Ojciec Wirgiliusz" - wybrane dziecko stoi w środku koła ( jest ojcem Wirgiliuszem), pozostałe dzieci stojąc po obwodzie koła śpiewają piosenkę i na słowa "Hejże dzieci, hejże ha róbcie wszystko to, co ja" wykonują ćwiczenia wskazane przez "Ojca Wirgiliusza".
III. Zakończenie
1. Podsumowanie zajęć.
2. Podziękowanie dzieciom i opiekunowi za udział w zajęciach, powrót do szkoły.
Opracowała: Dorota Zydlik – wychowawca kl. II a
Temat : Gry i zabawy ruchowe na boisku szkolnym
CELE
CEL GŁÓWNY
Podnoszenie poziomu ogólnej sprawności (szybkości, zwinności i gibkości).
CELE OPERACYJNE
Uczeń:
1. Potrafi współpracować w zespole.
2. Zna zasady kulturalnego dopingu oraz uczestnictwa w różnych formach aktywności ruchowej.
3. Zna zasadę „fair play”.
4. Potrafi wykorzystać w różnych ćwiczeniach sportowych.
METODY :
zabawowa, zadaniowa.
FORMY :
grupowa, indywidualna.
ŚRODKI:
2 worki po ziemniakach, 2 kółka ringo, 2 piłki lekarskie 1 kg, 2 woreczki z grochem, 2 piłki koszykowe, 2 pachołki, piłka gumowa, skakanki.
CZAS TRWANIA:
60 minut
MIEJSCE:
boisko szkolne.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
I. Wprowadzenie
1. Powitanie uczestników zajęć.
2. Zachęcenie wychowanków do brania aktywnego udziału w zajęciach sportowych.
II. Realizacja tematu:
Wyścigi rzędów na trawie do pałączka w odległości 6 m. Dzieci stoją jedno za drugim.
Opracowała: Dorota Zydlik – wychowawca kl. II a
|